Kişisel Verileri Koruma Kanunu’nun tüm süreçlerinin yönetilebildiği, kanun ile tam uyumlu, kurum ve kuruluşların dijital yonetim sistemleri ile entegrasyonunun kolaylıkla sağlanabildiği,
ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi süreçlerinin izlenebildiği yazılımımız Kvknet'in Ankara Büyükşehir Belediyesi sistemine entegrasyonu sağlandı.12.05.2022Kişisel Verilerin Korunmasına Yönelik İzlenebilirlik Süreç Yazılımının Tasarımı ve Sistem Entegrasyonu Metodolojisinin Geliştirilmesi adlı projemiz için , Türkiye Cumhuriyeti Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Milli Teknoloji Genel Müdürlüğünce hazırlanan Teknolojik Ürün Deneyim Belgesi,
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun 10.maddesi f bendine dayanılarak 28.4.2022 tarihinde tanzim edilmiş ve ürünün/hizmetin piyasaya arz tarihinden itibaren 5 yıl süre ile geçerli olmak üzere tarafımıza verilmiştir.28.04.2022Kişisel sağlık verilerinin hastanedeki yetkisiz çalışanlar tarafından velayete sahip olmayan ebeveyn ile paylaşılması” hakkında Kişisel Verileri Koruma Kurulunun 06/08/2021 tarihli ve 2021/761 sayılı Karar Özeti
İHLAL İDDİASI : Bir Eğitim ve Araştırma Hastanesi (“Hastane”) tarafından, ilgili kişiye ait sağlık ve epikriz raporlarının, şikayetçi annenin izni olmadan hapiste bulunan eşinin vekiline verilmesi.
İHLALE KONU OLAYIN ÖZETİ :
Mağazalarda Alışveriş Sırasında İlgili Kişilere SMS ile Doğrulama Kodu Gönderilmesi Suretiyle Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Kamuoyu Duyurusu
Kurumumuza intikal eden muhtelif sayıda şikâyet ve ihbarda, mağazalarda gerçekleştirilen alışverişi müteakip kasa işlemleri esnasında ilgili kişilere SMS ile doğrulama kodu gönderildiği ve ödemelerinin tamamlanması ya da bilgilerinin güncellenmesi için gerekli olduğu gerekçesi ile
Asöz konusu kodun kasa görevlisine bildirilmesinin istenildiği, ancak bahse konu işlemin akabinde ilgili kişilere söz konusu mağaza faaliyetleri ile ilgili ticari elektronik ileti gönderildiği iddialarına yer verildiği görülmektedir. Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından söz konusu şikayet ve ihbarlara yönelik yapılan incelemelerde ilgili kişilere ödeme işlemleri esnasında doğrulama kodu gönderilen SMS içeriklerinde ya da SMS gönderimi öncesinde veri sorumlusunca herhangi bir aydınlatma yapılmadığı ve/veya söz konusu kodun ödeme işlemlerinin tamamlanması ya da bilgilerinin güncellenmesi için gerekli olduğu gerekçesi ile istenilmesine rağmen veri sorumlusu tarafından bu yolla ticari elektronik ileti gönderimine ilişkin açık rıza alınması suretiyle ilgili kişilerin yanıltıldığı tespit edilmiştir.
Bilindiği üzere, kişisel verilerin işlenmesi 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun (Kanun) 5 inci maddesinde düzenlenmiş olup, buna göre Kanunun 5 inci maddesinin (1) numaralı fıkrasında kişisel verilerin ilgili kişinin açık rızası olmaksızın işlenemeyeceği hükme bağlandıktan sonra (2) numaralı fıkrasında ise ilgili kişinin açık rızası aranmaksızın kişisel verilerin işlenmesinin mümkün olduğu işleme şartları sayılmıştır.
Kanunun 3 üncü maddesinde ise açık rıza; “belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza” şeklinde tanımlanmış olup, söz konusu tanımdan açık rızanın taşıması gereken üç unsurunun bulunduğu görülmektedir. Öncelikle, alınan açık rızanın belirli bir konuya ilişkin ve o konu ile sınırlı olması, diğer bir ifade ile veri sorumlusu tarafından açık rıza beyanının hangi konuya ilişkin olarak istenildiğinin açıkça ortaya konulması gerekmektedir. Eğer birden çok kategoriye ilişkin verinin işlenmesine dair açık rıza beyanında bulunulacaksa, açık rızanın hangi verilerin ve ne amaçlarla işleneceği gibi, işlemenin farklı noktaları açısından da verilmiş olması zorunluluk arz etmektedir. Öte yandan, açık rıza bir irade beyanı olup, kişinin özgür bir şekilde rıza gösterebilmesi için neye rıza gösterdiğini de bilmesi, bu anlamda kişinin sadece konu üzerinde değil, aynı zamanda rızasının sonuçları üzerinde de tam bir bilgi sahibi olması gerekmektedir. Son olarak kişinin irade beyanı olan rıza, kişinin yaptığı davranışın bilincinde ve kendi kararı olması halinde geçerlilik kazanacaktır. Kişinin iradesini sakatlayacak her türlü fiil, kişisel verilerin işlenmesi için verdiği açık rızayı da sakatlayacaktır. Cebir, tehdit, hata ve hile gibi iradeyi sakatlayan hallerde, kişinin özgür biçimde karar vermesi mümkün değildir. Dolayısıyla, bu gibi durumlarda bir özgür irade açıklamasından bahsedilemeyecektir. Ayrıca, açık rızanın özgür irade ile açıklanması gerektiğinden, ilgili kişinin açık rızasının alınması, bir ürün veya hizmetin sunulmasının ya da ürün veya hizmetten yararlandırılmasının ön şartı olarak ileri sürülmemelidir.
Öte yandan Kanunun 10 uncu maddesi çerçevesinde, kişisel verilerin elde edilmesi sırasında veri sorumlusu veya yetkilendirdiği kişi tarafından, ilgili kişilere maddede sayılan hususlarda bilgi verilmek suretiyle aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi gerekmektedir. Bu kapsamda, aydınlatma yükümlülüğü gerek açık rıza gerekse de Kanundaki diğer kişisel veri işleme şartlarından bağımsız olarak yerine getirilmesi gereken bir yükümlülüktür. Bununla birlikte, kişisel veri işleme faaliyetinin ilgili kişinin açık rızasına dayanarak gerçekleştirilmesi durumunda, veri sorumlusu tarafından aydınlatma yükümlülüğü ile açık rıza alınması işlemlerinin ayrı ayrı yerine getirilmesi gerekmektedir.
Bu kapsamda, Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından yapılan incelemeler neticesinde;
Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) kapsamında uyum sürecini tamamlamayan ve buna ek olarak VERBİS kayıt yükümlülüğü bulunmasına rağmen 31 Aralık’a kadar kayıt yaptırmayan gerçek veya tüzel kişi veri sorumlularına uygulanacak idari para cezası 2 milyon 678 bin TL’ye artırıldı.
DPC Kişisel Veri Güvenliği Yönetim Kurulu Başkanı Av. Sefa Karcıoğlu, kanun kapsamında belediyelerden meslek odalarına, eczacılardan avukatlara, bakkallardan onlarca işletmeyi bünyesinde bulunduran holdinglere kadar tüm gerçek ve tüzel kişiler ile kamu kurum ve kuruluşlarının KVKK hükümlerini yerine getirmek ve uyum sürecini tamamlamak zorunda olduğunu, uyum sürecinin ise birkaç yazılım veya üç beş belge düzenlemekten ibaret olmadığını, kanuna uyumun bir süreç olduğun, buna ek olarak gerekli şartları sağlayan veri sorumlularının ise 31 Aralık’a kadar ayrıca VERBİS’e kayıt olmakla yükümlü olduğunu söyledi.(Kaynak:ekonomi.haber7.com)Haberin Devamı için tıklayın03.12.2021Sayın Yetkililer, KVK Kurumu tarafından 05.11.2021 tarihinde belediyeler için duyuru yapılmıştır. Kurum kararda; belediyeler tarafından vatandaşlara web sitesi aracılığı ile sunulan vergi borcu sorgulama, emlak bilgisi sorgulama vb. ekranlarında çift doğrulama yolu (iki kademeli kimlik doğrulama) ile giriş yapılması gerektiği ifade edilmiştir. Aksi takdirde belediye çalışanlarına disiplin soruşturması başlatılacaktır.
Özellikle belirtmek gerekir ki bu durum sadece belediyeler için geçerli değildir. Kamu kurumları tarafından verisi işlenen ilgili kişilere, web siteleri yada uygulamalar aracılığı ile sunulan hizmetlerde tek kademeli kimlik doğrulama kullanılamaması gerekmektedir. Diğer bir deyişle, sadece ad-soyad, telefon numarası veya TC Kimlik Numarası ile sorgulama yapılması durumunda kişisel veri ihlali söz konusu olabilmektedir. İlgili kişinin TC Kimlik numarasını ele geçiren veya örenen üçüncü kişilerin, ilgili kişinin tapu bilgisi, vergi borcu bilgileri veya tahlil sonuçları gibi bilgilerine erişmesi söz konusu olabilecektir.Sonuç olarak verisi işlenen ilgili kişilere web sitesi veya uygulama aracılığı ile sunulan hizmetlerde iki kademeli kimlik doğrulama yapılması gerekmektedir. Kararın içeriğine aşağıdaki linkten ulaşmanızı ve okumanızı tavsiye ederiz:(Kaynak:www.kvkk.gov.tr) Duyuruya Git 05.11.2021